onsdag 6 december 2017

Clearingnummer personkonto nordea

Här hittar du frågor och svar om konton och clearingnummer. Min kompis ska sätta in pengar på mitt personkonto från en annan bank. Nordea (exkl personkonto ). Det innebär att den som gör en överföring till ett personkonto i de . Ett clearingnummer är fyra till fem siffror och anges före kontonumret för att tala om vilken bank påföljande kontonummer tillhör. Jag har ett personkonto i nordea , men det är inte mitt personnummer utan det är ett annat nummer. Hur skriver jag mitt nordea kontonummer?


Hej, har personkonto hos nordea , har alltså mitt personnummer som kontonummer. Skickar man alltid med clearingnummer ? Swedbank till nordea personkonto ? Ett svenskt bankkontonummer består alltid av clearingnummer (fyra siffror) och ett kontonummer. Hoppa till navigering Hoppa till sök. Detta är en lista över clearingnummer till banker i Sverige.


Observera att ditt bankkontonummer INTE är clearingnummer plus depånummer. De fyra första tecknen i BIC-koden anger mottagarens bank, medan det femte och sjätte tecknet anger bankens land. Det som oftast blir fel är hur man fyller i clearingnummer och kontonummer. Välkommen in och jämför clearingnummer innan du ska göra en banköverföring. Om antalet siffror är färre än fyller du på med nollor mellan clearingnumret och kontonumret.


Inte om man betalar till ett nordea personkonto , då skriver man inget clearingnummer. På swedbanks sida väljer man bara personkonto och då går det inte att . Längre ner på sidan hittar ni vilka clearing-nummer som tillhör vilka banker. Ange clearing nummer och kontonummer, totalt siffror.


Ange mottagarens clearingnummer och kontonummer i samma fält utan bindestreck. Börja med clearingnummer (fyra siffror), ange sedan kontonumret, . Har fått kontoutdrag från nordea där det står kontonummer: xxxx xx xxxxx. Oavsett om ditt bankkonto har ett fyrsiffrigt eller femsiffrigt clearingnummer ska du ange alla.


Ange då de fem siffrorna i clearingnummer. Finns lika olika uppgifter. Ville bara kolla att jag skriver i helt rätt innan jag klickar på ok. Länsförsäkringar Bank AB. Personkonto i nordea där kontonumret inte är ett . Skriv clearing- och kontonummer utan mellanrum, bindestreck eller punkter.


Kontonumret består av ditt personnummer. Clearingnumret består av siffror. Inga bindestreck eller mallanslag. Andra konton är totalt 11 .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg