onsdag 29 juli 2015

Koppla el till lampa

Lite pinsam fråga men here it goes ;D Jag har ett hus från det glada 70-talet och när jag ska till att skruva upp en taklampa som ska installeras . Koppla sladdar i taklampa inlägg aug. Precis varit och köpt nya taklampor. När jag öppnar kartongerna ser jag att sladden inte är ihopkopplad med lampan. Från sladden kommer det . Lampa , transparenta ledare inlägg jan. Montera lampa med enfärgade sladdar inlägg apr.


Dimmer inkoppling inlägg jan. Fler resultat från eforum. Andra delen av att koppla en lampa. Här visar jag hur man sätter dit en strömbrytare.


HJÄLP med att koppla lampa (jord) (BILDER) El , VVS och bygg. Jag håller på att montera upp en ny taklampa (med vanlig tak-kontakt) i. Finns en anledning varför man inte ska pilla med el utan behörighet. Dvs borde man inte få koppla in ett enkelt uttag som länkats tidigare i tråden?


Lamputtag i taket har för många sladdar! Byta lampa Går en utbytbar lampa sönder i en armatur får du byta den. På IKEA har vi genom åren samlat på oss mycket kunskap och erfarenhet kring livet hemma och. Här berättar vi lite om hur du ska ansluta olika lampor. Hjälp mig koppla lampa Allmänt Forum.


Vet du inte vad du pysslar med så borde du inte hålla på med el , det är farligt. IKEA - KOPPLA , Lamppropp med kabel, ojordad vit, Denna produkt bär CE- märket. Kontrollera att strömmen är bruten, t ex med en bordslampa , innan du skruvar bort locket på det. För användning där det finns DCL lamputtag.


En elinstallatör kopplar ihop min egentillverkade lampa. Nu är det dags att ansluta elsladdarna till lampan. Du börjar med att ta bort en liten bit av plasten som omger . Saknas: el hjålp med att koppla el till lampa!


Har köpt lampan calypso från ikea, och de har ju en lite annorlunda upphängningsgrej för elen. Varje år sker olyckor och bränder orsakade av felkopplade eller dåligt underhållna ledningar och apparater. Behöver du byta stickkontakt på lampor av annat slag eller på hushållsapparater, ska de. Jag har nyligen köpt en jordad taklampa där kupolen uppe i taket är i metall.


Nån som kan hjälpa mig och förklara hur jag ska kunna koppla ihop. Köpte en äldre kristallkrona på nätet med vad som sades vara ny el. För att en lampa ska lysa behövs fas och neutralledare.


Jag skulle ta och sätta upp en taklampa men kablarna som kommer ut från taket är blå, grön. Och vad kan hända om man kopplar fel? Starkström är, enligt svenska elsäkerhetsbestämmelser, sådan ström, spänning eller frekvens som kan vara farlig för person eller egendom.


Kontakt för Hoch Hlampa. Men om du tar bort ett vägguttag tex, eller en lampknapp , så syns det ju vars kablarna är kopplade. Görs enbart om armaturen uppfyller dagens el -standard).


Försäkra dig också om att ingen annan kan koppla på strömmen under tiden du arbetar! Undersökning: På hur många sätt kan du få lampan att lysa? Instruktioner för hur du byter en vanlig lampknapp till en dimmer. Det sker flera El -olyckor varje år pågrund av okunskap.


Jag är helt grön vad det gäller el , men på våran gamla snöröjartraktor från behövs det nya lampor. Det sitter gamla lampor och en gammal . Spärrblecket på lamphållare med E27-sockel. Den ska du trycka neråt, alternativt inåt, med en smal . Kan kopplas på som reservdel om orginalkontakten gått sönder. För valfri placering av lampledning! Du bör låta någon som kan mera om el hjälpa dig med felsökning eller omkoppling.


Här får du veta allt du behöver när du funderar på att dra el själv. Ska montera sidomonterad lampa över skylten med integr. Enklast är att koppla in dem direkt på baklyset då du har kablage till det där bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg